tisdag 3 februari 2015

Två nya pb:n bärgade under ett helt ok fiske!

Årets första inlägg...varit lite åt sidan med bloggen senaste tiden så hade tänkt att dra igång den igen! :)

Börjar första inlägget med mitt senaste ismetepass...



Då vart det ett ismetepass igen uppe i Östergötland med goa vänner! Jag själv åkte upp dagen innan till min vän Stefan Jarl som bor uppe i Motala för att sova över till söndagen så man slipper åka en bra bit till sjön vi skall fiska i som ligger mot Åtvidaberg. 

Klockan ringde 05:45 så vart läggdags lagom tidigt på lördag kväll! Vi bestämde med Jimmy Karlsson att mötas en liten bit bort vid en busshållplats då varken jag eller Stefan kunde vägen till sjön, så Jimmy fick vägleda oss hehe! Vägen till sjön var inge rolig, riktigt halt och dåligt plogade för den delen så man fick vara väldigt försiktigt...full koncentration på o köra bilen! Vi kom fram till slut te den tilltänkta sjön omkring halv 8 kan ja tänka mig! Det var bra med slask över isen kanske 15cm så vart bra drygt att dra pulkan till den tilltänkta fiskeplatsen..
Tja..ni kan ju se själva bra med slask...men isen var fin cirkus 20cm...
Väl ute så började vi direkt borra hål och sätta ut spöna där vi tänkt..6st spön var körde vi med,  Jimmy Karlsson satsade på Abborre han ville verkligen ha en riktigt grov Abborre för det går galet fina i sjön! Resten av oss spred ut spöna lite var som vi körde över en kant kan man säga. Jimmy och Jocke från Team Pikey körde sina spön på lite avstånd från oss...(de vart säkert rädda från oss heh)


Jocke till vänster och Jimmy till höger! (Team Pikey)


Det dröjde inte allt för länge till mitt första fäll kom! Jag flög ur stolen kan man säga! Väl framme vid spöt såg ja linan gå lite sakta så jag bestämde mig för att kroka fisken..och det gjorde jag! Efter en liten kort kamp så vart det ett nytt pb för mig från isen landad! Stefan kom fram och hjälpte till med avkrokning och bild! Fisken vägdes in på 3.02kg och nytt pb var ett faktum! Inte så stor men jag vart nöjd :)

 Fin pbgädda! Glad blev jag!

Där simmar gäddan tillbaka för att växa på sig!
Hej då och hoppas vi ses en annan gång när du växt till :)



Det kom en del fäll för alla så här kommer ett par bilder av turens fiskar!

 Stefan med sin första gädda för dagen! 3.6 vägde den! Fin slips :)
Stefan Jarl (Team thespecimehunters)
 Stefan med sin andra för dagen en fin 4+are!
 Jimmy Karlsson (Team thespecimenhunters) med en fining!
 Jimmy man ska inte blunda vid fotografering! :)


Jocke och Jimmy verkade hitta ett bra ställe längre bort från oss! Jocke fick ett fäll på ett av sina spöna så han och Jimmy sprang fram, Jocke krokade fisken de skrev bada att den var riktigt fin gädda så jag sprang dit för att kunna ta en bild på fisken! Visade sig att det vart ett nytt pb för Jocke stort grattis!


 6.3 vägde gäddan in på! Riktigt fin gädda! Synd att den inte kunde simma till mina spön bara heh!

Där simmade hon tillbaka för att växa på sig! Vacker färg på den!



Jimmy J fick en fining också! 4.95 vägde den in på om jag minns rätt! 

Några mer bilder från dagen!

Så fiskar jag från isen! 
Kinetic Rauma Medium spön och Magda 20 rulle! Och egna ställ också som ni kan se på bilden!
 Jag,Jocke och Stefan på bild!
 Korvgrillning på g! Gött med varm mat :)
 Jimmy K på hugget efter korvarna! Snabb är han!
Här har jag faktiskt inga kommentarer....hehe goa grabbar! 

Då vart man på land igen efter dagens fiske..trött,varm och svettig/blöt var man efter släpat på pulkan i slasket tbx...usch! 

Kort summering: Alla fick fisk dagens största tog Jocke på 6.3kg! Ett nytt pb blev det för mig också 3.02kg. Jimmy K fick aldrig någon Abborre till slut..skam den som ger sig! Han landade ett par gäddor största på 3-4kg där nånstans! Stefans största vart en 4+are! Jimmy J en på strax under 5kg. Totalt blev det 17 fiskar upp på kanske 25 fäll!

Det var detta om fisket! Hoppas ni haft en trevlig läsning! 


Vi höres/Darko (detmestainomfiske)

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar